Консорциум от британски компании под ръководството на Prodrive стартира успешно силициевокарбиден DC-DC конвертор в електромобил. Устройството контролира силовия поток между няколко енергийни източника и е способно да постигне водеща в класа ефективност от порядъка на 98,7% благодарение на увеличението на силовия поток и намаляването на размера и масата на конвертора спрямо системите на основата на силиций. 
DC-DC конверторът действа като агрегат, който пренася енергията между ключови компоненти от високоволтовата електрическа система на автомобила. Разполага с четири порта – два от тях свързват задвижвания мотор с високоволтовия акумулатор, трети е прикрепен към вторичен енергиен източник, който в тестовата кола е суперкондензиран резервоар, а четвъртият захранва 12-волтовата електрическа система на автомобила. 
Тестовият автомобил е Tata Vista EV, разработен от европейския технически център на индийския производител. Акумулаторната му батерия е с капацитет от 220 V, а мощността на двигателя е 37 кВт. 
Системата може да бъде конфигурирана така, че да поддържа други енергийни източници като горивни клетки или пък да захранва няколко задвижващи силови агрегата. 
Ключов момент в този конвертор е използването на силициевокарбидни устройства. Те оперират с доста по-висока честота спрямо еквивалентните силициеви компоненти – в случая със 75 Хц. В резултат на всичко това е намален обемът на магнитните части, а конверторът постига завидна ефективност от порядъка на 98,7%, съотношение от 10,5 кВт мощност за килограм маса и литрова мощност от 20 кВт/л. 
Прилагането на силициевокарбидни модули позволява и по-висока температура на опериране спрямо конвенционалните силиконови. 
За допълнителна информация изтеглете прикачените файлове
 
       Mercedes пусна видео на AMG GT
      Mercedes пусна видео на AMG GT
    
    Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!
 Статии
     Статии   Tata Видеa
    Tata Видеa   
    

